چگونه با استفاده از متا دیسکریپشن، نرخ کلیک سایت را افزایش دهیم؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


مدام در هنگام سئو محتوای سایت کلام های متعددی درباره تعیین لغات کلیدی مطلوب و تیترهای جالب میشود. البته در اکثر وقت ها مواقع مداقه متا دیسکریپشن ها در بهینه سازی داخلی حداقل گرفته می‌گردد.
دقیقا هنگامی که تصور می‌کنید که همگی اقدامات مایحتاج برای هر چه بیشتر چشم شدن وب سایت را ایفا داده اید، ننوشتن یک متا دیسکریپشن درست میتواند به بهای عدم جذب ترافیک و فروشتان منجر گردد. 

دوره آموزش سئو


البته متا دیسکریپشن چیست؟ متا دیسکریپشن توضیحات کوتاهی می باشند که به تعریف محتوای یک شیت می‌پردازند. فکر کنید که قصد تبلیغ یک برگه را دارید. متا دیسکریپشن به عبارتی جملاتیست که برای تبلیغ کاغذ میخواهید به عمل ببرید.

اکثری از اشخاص، متا دیسکریپشن را برای صفحه ها خالی میگذارند، سوای اینکه بدانند این موضوع قادر است بر روی اکران صفحه های در نتیجه ها کاوش اثر گذار باشد. یک متا دیسکریپشن قادر، منتهی به ارتقاء نرخ کلیک گردیده و این قضیه نیز مستقیما بر روی جايگاه وبسایت در حاصل کاوش اثر گذار میباشد. متا دیسکریپشن او‌لین توضیحاتیست که استفاده کننده از یک تارنما مشاهده می نماید.

در‌پی به معرفی شش طریق seo متا دیسکریپشن با غرض نرخ کلیک بیشتر میپردازیم.

1. جواب به سوال های
غرض اکثر زمان ها یوزرها از کاوش، یافتن جواب سوال های و رفع مشکلاتشان میباشد. خویش را مکان یوزرها قرار داده و پیش بینی بزنید که صفحه ها تارنما شما قرار میباشد به چه سوالهای یا این که مشکلاتی از یوزرها جواب دهد. در متا دیسکریشپن صفحه های وبسایت بایستی آغاز پرسش متبوع یوزرها را مطرح کرده و بعد آنها‌را ترغیب به کلیک بر روی تارنما کنیم.

با اینکه توضیحات یک برگه می‌تواند تا 300 کارکتر نیز ادامه یابد، البته خوب میباشد که ارتفاع متا دیسکریپشن بیشتر از 160 کاراکتر نگردد. چرا‌که گوگل، متا دیسکریپشن های برتر را در حاصل کاوش نماد نخواهد اعطا کرد و ادامه توضیحات را با سه نقطه اکران می‌دهد. این حالتی وجود ندارد که موجب جلب رضایت یوزرها شود.

2. برانگیختن احساسات
برانگیختن احساسات اشخاص برای اعمال کاری مطمئنا خوب از ناچار کردن آنهاست. این مورد در تایپ کردن متا دیسکریپشن ها باید آیتم دقت قرار گیرد.

شما بایستی احساسی که موجب ترغیب یوزرها به کلیک بر روی وبسایت شما و خرید محصولاتتان می شود با خبر گردیده و در تایپ کردن متا دیسکریپشن نیز در همین راستا گام بردارید. استعمال از کلماتی مانند دیدنی، فوق العاده، کارکشته و بی سابقه قادر است یوزرها را به کلیک بر روی نتیجه ها کاوش تشویق نماید.

3. فراخوانی برای مبادرت
فراخوانی هایی که برای مبادرت شکل میگیرند، لغت ها قدرتمندی می باشند که باید در متا دیسکریپشن حضور داشته باشند، به این دلیل که این عبارت به طور واضحی یوزرها را به کار مشخصی ترغیب کرده و آن ها را یک گام به جلو دعوت می نمایند.

با این هم اکنون به کار گیری از فراخوانایی هایی مانند “بیشتر بخوانید” در متا دیسکریپشن کوشش متعددی ندارند. در قبال عبارتی مانند تخفیف 30% یا این که اشتراک بدون‌پول 30 روزه قادر است در متا دیسکریپشن ها سعی بی نظیری داشته باشد.

4. به کار گیری از لغت ها کلیدی
گزینش لغت ها کلیدی مطلوب یکی‌از مهم‌ترین پروسه بهینه سازی و سئو به‌حساب می‌آید. البته می بایست اعتنا داشته باشید که به کارگیری بی راه از لغت ها کلیدی در محتوا، اصلا موجب وصال شما به هدفتان نخواهد شد. ولی به کارگیری طبیعی از کلمه ها کلیدی در جای های اثر گذار مانند متا دیسکریپشن همواره توصیه می شود.

گوگل همواره کلمه ها کاوش گردیده به وسیله یوزرها را در شکل وجود در متا دیسکریپشن ها یه خرده پررنگ خیس آرم می‌دهد. این مورد موجب دقت بیشتر یوزرها گردیده و به آن ها این طور القا می نماید که کاغذ متبوع با عبارت گزینه جستجوی وی رابطه بیشتری داراست.

شما میتوانید با مشاهده لغت ها کلیدی پیشنهادی گوگل آن‌ها‌را حق تقدم بندی کرده و مورد ها مرتبط را در متا دیسکریپشن به فعالیت ببرید.

5. جلوگیری از تکرار متا دیسکریشپن ها
هر مورد از صفحه ها تارنما، محتوای مستقلی از یکدیگر دارا‌هستند و از این رو تایپ کردن متا دیسکریپشن های یکسان نیز برای آنان توجیهی نخواهد داشت. چنانچه دو یا این که تعدادی شیت از تارنما شما دارنده متا دیسکریپشن های یکسان باشند، به این معنیست که در رقابت با یکدیگر قرار دارا‌هستند، به دلیل آنکه توضیحات آن ها یکسان میباشد. این زمینه می‌تواند موجب افت درجه تارنما در نتیجه ها کاوش خواهد شد.

براین اساس مقداری طاقت به خرج داده و متا دیسکریپشن های مجزایی برای مهم ترین صفحه ها وب سایت خویش بنویسید. چرا‌که در شکل عدم ایفا این عمل، سیگنال های اشتباهی به گوگل خواهید اعطا کرد.

6. به کارگیری از ریچ اسنیپت ها
آیا تا به امروز اعتنا نموده اید که بعضا از متا دیسکریپشن های بقیه وبسایت ها دارنده داده ها مازاد مانند تصویر، تعداد انتقاد و رسیدگی یا این که امتیاز می باشند؟ به‌این داده ها بیشتر ریچ اسنیپت گفته می‌شود. ریچ اسنیپت ها از داده ها نوشته شده در داده های ساختار یافته به کارگیری می نمایند و وجود آن‌ها به یوزرها یاری می نماید تا تصمیم بهتری برای کلیک بر روی حاصل کاوش بگیرند.

ریچ اسنیپت ها موجب دسترسی سریعتر یوزرها به داده ها اصلی برگه گردیده و آنان را با فرمت بصری بهتری به اکران می‌گذارند. همینطور نرخ کلیک را نیز میتوانند تا حد متعددی ارتقا دهند. داده ها ریچ اسنیپت ها هر چه که باشند، در غایت به ارتقا جذابیت نتیحه کاوش و احتمال کلیک یوزرها، یاری متعددی می نماید.

گردآوری بندی
با اینکه متا دیکریپشن ها مستقیما بر روی جايگاه صفحه های اثر گذار نیستند، البته seo آن ها در جهت ارتقا نرخ کلیک و ترافیک وبسایت همواره توصیه می شود. در شکل نیاز میتوانید از ابزار مجانی totheweb به کار گیری کرده و نوع اکران کاغذ در حاصل کاوش را پیش از آنلاین کردن آن ملاحظه کنید.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: